Härlig vårhelg

Ja, i fredags så begav vi oss till Halmstad. Isabella hade inte någon mer feber än i onsdags, så det var fritt fram.
Étt tag efter att vi kom till mamma så kom mina systrar dit, samt min morfar. Vi åt lite god mat, pratade och hade det trevligt. Det är så himla kul att träffas allihopa. Å det är kul att se hur glada alla är för våra små sötnosar :) För deras del så blev det mycket bus.
 På lördagen så kom min mormor och min underbara vän Daniela hem till mamma. Vi pratade och fikade lite. Så kul att få träffa daniela en stund med. Hoppas vi ses snart igen. På eftermiddagen så begav vi oss vidare till min lilla farmor. Vi fikade lite när vi kom fram. Bl.a så fick vi ett par jätte goda bullar som hon hade gjort - toscabullar. De var super goda, så jag fick receptet å idag har jag bakat dem. Blev dock inte lika goda som farmors, men de duger helt klart :) Min pappa med familj kom till farmor senare på eftermiddagen. Vi åt en god middag tillsammans, som jag för övrigt också vill ha receptet på och efter det blev det hemmagjord chokladpudding. Hon är duktig den där farmorn :)

På söndagen var det dags att åka hem igen. Å som vanligt tycker jag det är tråkigt att åka men är samtidigt skönt att komma hem till sitt eget. Lyckades stjäla med mig farmors laddare till mobilen, så ska se om jag har minnet med mej imorgon så hon kan få tillbaka den. :)
Det var tråkigt att åka ifrån det härliga vårvädret. Det fanns ingen snö kvar alls där nere, det var flera plussgrader ute på dagen och solen sken på så fint. Å hem kommer man till snö och 15 minusgrader på natten. Phuu..

Idag blev det en kortare dag i skolan. Vi slutade efter lunch. Vi skrev två prov idag, gick väl si sådär med dem. Tvekar inte på att jag blev godkänd på dem, men det blir ju inte samma resultat som vanligt. Men men. Fast lite osäker känner jag mej nog ändå på mineralerna. Hmm, jaja, det återstår ju att se. Det är ju självförvållat om det inte går vägen.

Åkte och handlade efter skolan å sen hem för att baka toscabullarna. Fixade samtidigt middage som idag var smidig. Fläsk pannkaka fick det bli. Efter middagen så kom snickaren hit. Det var kul, för nu vet vi att det SNART drar igång :) Ska bli så himla kul!
Har suttit och pluggat ett tag nu. Ska strax lägga ner huvudet på kudden, men först så blir det lite mys med älsklingen min.

Ha en trevlig kvälll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0