gott gott

Igår började dagen tidigt som vanligt. Ingen sovmorgon här inte trots att man är ledig. Men, det är skönt att komma upp i tid, hinner ju få en massa gjort. Städd och tvätt är ju det som hör till en ledig dag :-) Mitt på dan så åkte jag in till stan för att handla med resten av vetlanda. Lyckas alltid pricka in att åka samtidigt som alla andra. Men, fick det jag skulle ha iaf. Väl hemma igen så satte jag igång med förberedelserna inför kvällen. Väntade trevligt besök. Sandra och tony, emelie och tobbe, bea och jocke. Ett härligt gäng :-) så strax efter fem tände vi grillen. Så gott det är! För våran del så blev det fylld fläskfile. Fyllde den med vitlök, soltorkade tomater och vitlök. Mums! Grillade den hel. Jag gjorde en potatisgratäng med, en väldigt krämig sådan, en liten sallad, lite melon och färsk annanas. Till efterrätt så hade sandra gjort och tagit med en mycket god fudge kaka. (tror det stavas så). Mums det med! Hade en trevlig kväll. Lär bli fler av dem i sommar hoppas jag. Tillsammans med lite roliga spel :-) Nu är det söndag och klockan är framdragen. Börjar jobba vid klockan ett. Ska bli kul, det är ju inte så ofta jag är inne och jobbar nu längre ju. Är dock så himla trött idag bara. Men men, det går väl över. nu är det dags att mysa och busa med barnen lite. ha en trevlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0