Köksbiträde...

Nu har det visst gått några dagar sedan jag skrev sist. Har inte rikigt haft tiden och orken på min sida. Hade en mysig helg med systra min. Så kul att hon varit här. Hon fick med sig en fin solbränna hem nu när det varit så härligt väder ute. Dock en aaaning varmt den sista dagen. Men, det är bara att härda ut :) Sista veckan i skolan är nu gjord. Phuu vad vi har packat, städat och försökt göra lite vettig mat mitt i allt kaos. Men det gick ju bra :) Ska bli spännande att komma till de nya lokalerna i höst. :) Idag var det dags för avslutning. Hade det sista betygsamtalet med min lärare idag med. Fick de slutliga betyget i resturan och storkök. Fick MVG i de båda. Blev så himla glad och nöjd över det. Fick väldigt bra och fin kritik med. Känns väldigt kul att ha lyckats faktiskt :) Fick en lista med betygen ifrån denna och förra terminen med. Fyra stycken VG och sju stycken MVG känner man sig väldigt nöjd med :) Är ju inte direkt den som brukar få högre betyg, så det känns otoligt kul. Så nu är vi köksbiträden, halvvägs till kockar. :) Det som känns lite tråkigt är att tiden går så sjukt fort. Vid nästa blinkning så slutar vi helt och hållet känns det som. Idag kom den efterlängtade åskan. Skönt att luften rensas ur. Hade inga direkta problem med den när jag var i skolan. Men nu när kvällen är kommen å Jörgen jobbar så känns det ganska så jobbigt. Åskan är ju inte min bästis när jag är själv direkt. Bilden på tvn har gått flera ggr, så skulle inte förvåna mej om strömmen går helt igen. Men, nu är snart älskling hemma ifrån jobbet, så då känner jag mej trygg igen :) ska göra mej redo för sängen nu tänkte jag. Se om det blir någon sömn inatt. Det blir en natt bed oro och ångest. Det är så svårt att släppa taget helt och hållet. Jag hoppas du finns kvar där när solen går upp!!! Ha en trevlig kväll, eller natt är det väl snarare nu. Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0