Liten summering..

Vilken bra helg det har varit. Trots min förkyldning så har jag varit pigg å glad å bara njutit tillsammans med familjen. :)

Igår efter frukost så begav vi oss mot Ullared. Detta var ingen jätte planerad resa direkt, så vi visste att vi inte skulle vara inne i affären specielt länge, därför bestämde vi oss för att barnen skulle följa med. Precis som vi misstänkte så blev det inga problem heller. Men, vi har nog kommit fram till att Isabella blev lite åksjuk igrår på vägen dit. Hon kräktes lite i bilen två ggr. Tror att det kan vara solen som låg på in i bilen som var boven i det hela. Jag själv kan bli väldigt åksjuk, specielt om det är sol ute, spelar ingen roll om man ha AC så det är "kallt" i bilen. Detta hände iaf precis innan vi var framme, så sen var hon hur pigg å go som hellts och åt lika bra som vanligt.

Vi köpte inte specielt mycket där inne, blev lite kläder till barnen, ett par nya lampor och krukor, lite små saker. Vi är helt klart nöjda med besöket iaf :) Barnen höll sig glada och snälla hela tiden.
 När vi var klara där inne så bestämde vi oss för att åka hem till min mamma för att äta middag. Är ju bara en 45 min resa hem till henne. Hon blev glad för att vi kom. Alltid gott att äta mammas goda mat. Inte var dag som man Verkar vara en trevlig prick det :)
Min syster Alexandras hund Alfons var hos mamma med, så där var två hundar, vilket gjorde Isabella helt överlycklig :) Hon älskar hundar. Hon skulle ge dem mat, godis, vatten å kasta boll och andra leksaker hela tiden. :) Å hon pratade med dem, konstant. Hej hej vovven. Här, ta bollen. De två gick nog på repeate hela tiden :) Mamma tyckte det var kul att höra så mycket hon har börjat att prata nu, å Jonathan med, hur hans språk verkligen har utvecklats. Vi fick oss ett gott skratt vid middags bordet igen med. Isabella fes som vanligt (hon gör alltid det när vi äter), jag frågade henne "men bella, vad gjorde du?" å hon svarar med ett stort leende "jag fes". Alla skrattar å hon själv tycker det är hur kul som hellst. Vet att jag skrivit att hon gjort så innan, men det är bara för det är verkligen hur kul som helst när hon svarar så. Måste upplevas :)

När det var dags att åka igen så blir det som vanligt tårar. Så tråkigt att åka. Men, det dröjer ju inte länge innan vi ses igen nu. Vi ska snart åka ner, å då ska vi försöka att träffa alla. Ska se om min famor orkar ha oss där en natt med :) Men, det tror jag nog. :)

Idag har det varit en sån otroligt härlig dag. Solen har stått på hela dagen, men det har varit kallt.
Gjorde något nytt idag till lunch. Gjorde bär pannkakor :) Var väldigt gott faktiskt. Skulle bli blåbärspannkakor, men jag hade inte så mycket blåbär hemma, så det blev en blandning av blåbär, hallon och björnbär. Det var mycket uppskattat av hela familjen. Efter vi ätit så gick vi ut. Var ute å lekte i trädgården sen gick vi för att mata ankorna. Hade inte behövt ha vagen med oss, för Isabella gick hela vägen själv :) Å de tycker båda att det är så kul att mata ankorna. När vi kom hem igen så fortsatte vi att leka i trädgården tills det var dags att fixa middagen. Så, det blev nästan tre timmar ute i den varma solen idag :)

Till middag idag så blev det pasta carbonara. Gjorde pastan själv ifrån grunden med. Å det blev så himla gott :) Var mycket uppskattat av de övriga familjemedlemmarna med.

Efter middagen så blev det en massa bus.
Nu sover barnen, så jag ska renskriva min inlämningsuppgift tills imorgon. Men först så blir det solsidan :)

Ha en trevlig söndag!


Isabella leker med vovvarna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0