Jag känner den..

Idag var jag tillbaka i skolan igen.  Hade dock en jäkla huvudvärk under morgonen, men som tur var så lättade den under dagen. Men, nu tror jag att jag har svaret på vad som var fel. Känner att förkyldningen är på g. Å den är INTE välkommen. Har börjat att sticka i bihålerna och i halsen nu, nyser och näsan rinner. Så, jag vet vad jag har att vänta. Barnen har blivit lite snoriga med, så hela familjen är väl snart sjuka. Känner hur optemistisk jag är nu, men vet att det blir så.

Ikväll så tog jag inte på Jonathan någon blöja. Han har varit helt torr på natten nu i flera veckor. Man kan hitta spår efter honom på morgonen med då han har själv gått upp på natten för att kissa. Hans blöja har då legat på golvet på toan och när han kommer upp så har han kallingarna på sig istället. Så, eftersom att han vaknar av att han behöver kissa och att han då sköter det där så bra själv så ser jag ingen mening med att han ska ha blöjan på sig mer. Stora killen nu ju :)

När Jonathan var liten så fick vi vända på handtagen till toa dörrarna för han var helt hopplös med att öppna å gå in där för att hitta på en massa bus. Men nu sa jag till Jörgen för ett tag sedan att vi kunde vända tillbaka dem igen. Men NEJ, det ska vi inte göra. För nu är Isabella på dörrarna hela tiden. Är så rädd att någon ska klämma sig snart. De håller på med Jonathans dörr hela tiden, så funderar på att plocka bort den. Usch, det går så snabbt när det sker en olycka, å jag vill inte se några små fingrar ikläm.

Igår hade jag ingen bra dag/kväll. Framförallt kväll. Bara grät å grät. Men som tur var så finns min lilla älskade Farmor som jag kan ringa till. Stackarn, hon får alltid ett samtal då jag är ledsen eller arg. Men, jag älskar henne högt och hon betyder otroligt mycker för mig. Jag känner och vet att jag alltid kan ringa till henne. Blir (nästan) alltid gladare när jag pratat med henne. Tack, för att du finns farmor!

Nu är kvällen åter här. Barnen sover, alla små kvälls bestyr är avklarade. Så jag ska göra ett nytt försök med att plugga, blev inget med det igår kväll.
He en trevlig onsdags kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0