Tänder..

Skrev för ett tag sedan att Isabella varit ledsen på nätterna och att vi trodde det berodde på att hon börjat dagis. Men det var nog inte däför. Nu under helgen och i veckan har hon varit väldigt gnällig, haft feber en dag, kräkts på nätterna två ggr, varit vaken och ledsen mycket. Så igår kände jag i munnen på henne, och som vi misstänkte var det två stycker kindtänder som har börjat att bryta sig igenom. Lille tösen, inte undra på att hon är ledsen, måste ju göra ont som tusan, framförallt när det kommer två på en gång med. Men men, det kommer snart att gå över. Idag tycks hon redan vara mycket piggare och hon åt utan problem.
 Det har varit en ganska så intensiv dag känns det som. Vi började inte förns kl tio idag, men jag befann mig i skolan redan vid halv åtta för att börja plugga. Sen rullade dagen på. Busade med barnen när jag kom hem, fixade middagen. Sen tyckte Jörgen att vi skulle storstäda här hemma. Så efter att jag duschat och badat barnen var det bara att sätta igång med damming, dammsuga, torka golv, städa toaletterna och fixa med tvätten. Känns skönt att ha det gjort nu, men var dock inte lycklig över det när vi höll på.
 Nu är kvällen här igen, barnen sover, jag har gjort dagens träningspass, tagit mej en välbehövlig dusch å nu sitter jag här.
Ska stoppa näsan i boken ett tag, för i morgon är det prov i livsmedels hygien. Känner mej inte överdrivet nervös över det, tycker nog jag har läget under kontroll :) Fick tillbaka provet ifrån Livsmedel A idag med, ett poäng ifrån VG, retar mej lite. För jag kunde svaret på en fråga efter jag lämnat klassrummet då provet gjordes, bara det att jag fick ett totalt hjänsläpp när jag väl satt där.. Men men, bättre lycka nästa gång. Å det blir ju på torsdag!

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0