Eldat kudde..

Igår kväll någon timme efter att Jonathan hade lagt sig, så satt jag inne vid tvn och pluggade. Jag brukar alltid höra när Jonethan kommer upp igen, men inte denna gången.
 Jag hade som vanligt tänt ljus i köket, gör alltid det på kvällarna. Jonathan kom fram i dörröppningen till vardagsrummet och började gråta. Jag trodde han hade drömt något så jag bad honom komma till mej för att trösta honom. Jag frågade vad det var och han svarade bara "kudden". Jag sa att kudden är väl på ditt rum. Han svarade då "kudden är smutsig mamma, måste tvätta den". Han var fortfarande ledsen. Så jag tog med honom för att kolla på kudden, men när jag kommer ut i köket så luktar det bränt och kudden låg på bänken. En bit av kudden var eldad, den är flammsäker har vi kommit fram till, så det har väl inte riktigt brunnit i den, men en bit av den hade smält iaf. Jag tror inte att Jonathan medvetet har tagit upp kudden mot ljusen, utan han har nog stått lutad mot bänken och viftat med kudden över huvudet eller nått. Blev iaf så himla rädd. Nu gick ju allt bra, inget hände. Men jag kunde ju inte låta bli att tänka på vad som kunde ha hänt. Usch! Ringde till min älskade farmor som lugnade ner mej. I fortsättningen så kommer jag inte att ha de ljusen tända där ute när jag inte är där, oavsätt om barnen är vakna eller inte! Jonathan förstår ju inte vad som kan hända heller om man är på ljusen, det är han för liten för! Men som sagt, allt gick bra och Jonathan har nu sovit sin första natt helt utan kudden, det gick bra. Hoppas det håller i sig så!

Jag var hemma ifrån skolan idag med. Har mått piss under natten och på morgonen. Vet inte vad det är för fel. Men men, så får se om jag åker dit imorgon eller inte. Har ju några ärenden på stan som måste fixas imorgon med.
Jaja, har ju gjort ca 40 sidor i matteboken dessa två dagarna, har bara liite kvar nu.

Ha en trevlig eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0