Snö!

Igår kväll så började det att snöa. Så himla fint med snön, så vackert när snön ligger över alla träden. Lyser upp så fint. Men, jag tycker dock att den var lite överdrivet tidig i år. Är glad över att vinterdäcken var på plats på bilen. För hade jag haft sommardäck på den nu, så hade jag inte kört med den imorse. Halt som tusan var det. Så två bilar på vägen till skolan som låg i diket, å min gissning är att det var sommar däck på dem eftersom de åkt av på en racksträcka.
 Fick tillbaka gårdagens prov igår, blev lite chockad över svaret. Fick ännu ett MVG, hade ju inte väntat mej det som jag skrev igår. Började skolan med att göra två prov till idag. Gick väl helt okej tror jag. Är inte orolig över att jag inte skulle bli godkänd iaf. Sen var vi  metodköket för demostration av hur man rensar och filéar olika diskar. Var ganska så kul faktiskt. Så idag har jag skärt huvudet av min första fisk. (den biten gillar jag inte). Provsmakade även blåmussla igen idag och en hjärtmussla. Tycker om smaken, men konsistensen gillar jag inte riktigt. Men sen tror jag att det sitter lite psykiskt med, för det är en typisk grej som jag har bestämt mej för att inte tycka om.
På vägen hem ifrån skolan så mötte jag en lastbil som skvätte en massa snö och skit på bilen när jag körde. Det smalla till ganska så bra. När jag kom hem så upptäckte jörgen att en stor sten slagit sönder hela ena lyktan på bilen. Morr så sur man blir då.
Har varit inne i stan på matte lektion nu med, gjorde om provet på första kapitlet och fick alla rätt. Skönt det med. Men jag är en mästare på att göra slarvfel. Men läraren han var så snäll så han lät mej rätta till dem :)

Nu blir det soffan en stund innan det är dags för sängen. Imorgon bitti så beger jag mej till gymmet. Äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0