Operationen är över!

Nu är vi hemma igen. Känns otroligt skönt att det är över. Allt gick bara bra, Jonathan var så duktig hela tiden. Han mår bra nu, men är såklart ganska så trött och lite gnällig. Men det har han full rätt till att vara. Han verkar inte ha så specielt ont heller. Mer än när han hostar så klart, viket är förståligt. Men innan ikväll efter duschen så skrek han hysteriskt och sa att han hade ont. Men efter att han fått alvedon och vi satt å gosade i soffan så lugnade det ner sej. Så vi hoppas på att han känner sig lite bättre i morgon.

Sövningen igår, det var den absolut jobbigaste upplevelsen jag har varit med om. Usch, det var så hemskt. Blir ledsen bara jag tänker på det. Bilden av hur han såg ut och rörde sig på operationsbordet kommer att spöka runt i mig länge. Man blev så otroligt maktlös, går inte att beskriva känslan. När sköterskan drog ut mer ur rumet var jag livrädd att det var sista gången jag skulle få träffa honom. Usch, vill inte vara med om det igen. Men är ändå glad att det var jag som följde med honom in. Läkare och sköterska sa till mej efteråt att han inte for illa på någon sett. Jag hade hållt mej och honom så lugn. Han var så trygg i sig själv och i situationen, som de uttryckte sej. Känns skönt, trodde inte jag skulle lyckas hålla min oro borta ifrån honom. Men tydligen så gjorde jag det :) Trots att jag skakade som ett asplöv!

När vi väl fick komma till honom på uppvaket så såg han så himla liten ut. Han blev min lilla mini bebis igen. Satt med honom i sängen å han vaknade upp ett par ggr å var ledsen och väldgit förvirrad. När han vaknade "sista" gången så fick han en glass. Så då piggnade han lite lite mer :)

Men nu är vi som sagt hemma. Känns skönt. Blev väl ca en timmes sömn inatt på sjukhuset. Så ska bli härligt att lägga sej i sin egen säng nu.
På vägen hem stannade vi till och köpte en ny damsugare. :) Riktigt bra var den, ett kanon köp!

Barnen sover nu, men Bella hostar en hel del. Hon har tyvärr åkt på en ny förkyldning. Hoppas hon med piggnar till snart.

I veckan nu så ska vi bara vara hemma tillsammans. Har skaffat oss lite jobb med. Ska bli väldigt kul. För nästa vecka så börjar vi måla Jonathans rum. Och går allt som vi vill, så är det klart nästa helg :) Han kommer att bli så glad över sitt rum sen :)

Nehe, nu ska jag hjälpa Jörgen en stund innan det är dags att söka upp kudden.

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0