Arg, Chockad, Fundersam...och lite rädd

Har haft en väldigt bra helg. I fredags hade vi en liten familje dag. Åkte in tillsammans och kollade lite på stan, handlade.. Var ute på en promenad och matade ankorna :) Ankorna borde tycka väldigt bra om oss nu, vi gav dem mat fem ggr förra veckan, plus idag :) I lördags hade vi besök här hemma av ett par vänner. Åt mat, pratade å hade det trevligt. I går tog vi en långpromenad "i" skogen. Härligt var det. Längtar verkligen tills snö och minusgraderna försvinner nu så jag kan gå på den promenaden flera ggr i veckan :) Lite roligare än att bara gå i sammhället. Vi hade sällskap av Ida, Thomas och hans föräldrar. Trevligt.

Idag var jag och barnen ute på en promanad med. Är så härligt när solen tittar fram :) Känner att man får en del extra energi. :)

Idag var jag duktig och stod på min cross trainer i 35 min :) Kändes hur bra som helst. Trodde inte att jag skulle fixa det med tanke på hur trött jag har varit hela eftermiddagen och nu på kvällen. Men det gick, utan problem. Var inte direkt trött/slut när jag klev av den heller :) Så nu är det bara att kämpa vidare. Mitt mål är att stå i en timme minst fyra ggr i veckan på den.

Läste en sak för en stund sedan som verkligen upprör mig. Ett litet barn på ca två månader har trillat ner ifrån ett skötbord. Blir så arg.. Eller inte arg kanske.. eller jo.... rädd.. väldigt bekymrad. För jag undrar hur i hela friden det gick till ?? Visst, i den åldern börjar de bli lite mer aktiva.. men inte såpass. Å är de det, då lämnar man väl inte barnet, utan har uppsikt över det hela tiden. Gud.. det bekymrar mej verkligen. Isabella ligger ju allt annat än stilla på skötbordet nu, å jag skulle inte få för mej att lämna henne själv i 10 sek äns.. det går så fort ju! Jaja, jag hoppas att lilla pojken mår bra iaf. Det är huvudsaken. Men jag lär nog ligga och klura på detta ikväll/natt...Vet ju inte vad det var som hände, å jag lär ju inte lyckas klura ut det heller.

Nehe, nu ska jag nog krypa  ner i sängen.. Har så gryyyymt ont i fötterna. Någon som har ett bra tips på hur man löser det ?? Massage kanske, smörja dem.. vet inte.. Hoppas det går över, för i morgon är det ännu en härlig promenad planerad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0