Sniffa färg...

Oj vad dålig jag är på att uppdatera här. Men det gör väl inte så mycket :)

Har inte hänt något specielt ju. Varit sjuk som satan, längesedan jag åkte på en sådan förkyldning som denna. Har motat bort febern med panodil och gått på nässprej och halstabletter. I förgår var det så igentäpt att ögonen bara rann och gick igen, kunde knappt se. Men men, idag är det bättre iaf. Fortfarande en del täppt och snuvig och den där envisa hostan så klart. Men känner mej relativt så pigg ändå.

Har varit envis och målat som en dåre på Isabellas rum ändå. Så nu är det väldigt nära slutet. Allt blev färdigmålat idag, känns skönt. En liten grej som ska försöka fixas till i morgon bara. Jag och Jörgen har precis satt upp alla listerna nu. Blev en klar förbättring nu när de var vita. Tyvärr syns det mer där de slarvat när de sågat listerna, men men. Allt kan ju inte bli perfekt. Vi känner oss nöjda iaf, å det är huvudsaken. I morgon ska det städas av i rummet bara, sen är det dags för Isabella att flytta in igen. :)

Lilla Bella har blivit väldigt duktig när det gäller maten nu med. Innan åt hon välling ca 6 ggr om dagen, nu gör hon det bara två ggr, de andra målen äter hon gröt, lunch, mellanmål och middag. Känns kul :)

Jonathan han har ett pussel som han är hel förälskad i, ett bamse pussel. Har nu i flera dagar hållt på med detta större delen av dagen. Kan tro att han borde tröttna, men nej :) Han håller sej sysselsatt iaf, visserligen vill han att man ska vara med typ hela tiden. Han har varit väldigt duktig nu dessa dagarna som vi har hållt på med rummet. Han har suttit utanför dörren och lekt med sina leksaker å pratat. Har en del dåligt samvete för att man inte har haft samma tid med honom nu. Men jag tror inte att han har farit så illa, eftersom han har fått vara med där ändå. Plus att det inte är så jätte mycket som jag och Jörgen har varit där samtidigt heller. Var meningen att vi skulle börja göra klart Jonathans rum med nu, men vi kom fram till att det får bli till hösten istället. Snart kommer våren och då har vi en massa annat som ska göras, så kan vara skönt att ta det lite lungt nu med. Just  nu känns det dock väldigt långt till våren med tanke på all denna snö och kyla nu.

Vill bara säga till dej med syster Idah, jag tänker på dej. Älskar dej. Hoppas att du mår bättre nu. Kraam!!

Längtar till helgen med, för då kommer två av mina systrar ifrån Halmstad hit. Alexandra och Amanda. Det ska bli kul :)

Nä, nu ska jag nog lägga mej, är en hel del trött.

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0