Bilen i diket!

Nu har snart halva denna veckan gått med.. Fattar inte vart tiden tar vägen. Isabella blir nio månader om en vecka, helt sjukt ju! Jaja, då är ju våren snart här :)

Igår var jag ute och körde på en grusväg, en väldigt brant och hal sådan. Det började gå väldigt sakta i uppförsbacken så jag skulle ge bilen lite gas, men det blev inte så lyckat. Bilen tappade fästet och slungades mot diket. Diket som är där är ganska djupt, men som tur var så var där väldigt mycket snö uppskottat, så snön stoppade upp bilen ca två cm ifrån diket. Puuhh.. tur det, annars hade den nog fortfarande stått kvar. Tänkte att jag skulle försöka skotta fam hjulen lite, men det hela slutade med att jag sjönk ner i snön i diket, så hade snö upp till rumpan.. kan informera om att det var ganska så kallt.. Hjälpte inte att skotta runt bilen, den rörde sej inte en cm ändå. Så vi fixade fram en traktor som fick dra mej upp hela vägen i backen :) Hehe, var rätt kul faktiskt. Skönt att inte bilen tog någon som helst skada, för annars kan jag lova att det hade skett ett mord i Skede, Jörgen hade haft ihjäl mej :)

Idag åkte jag och Isabella in till öppnaförskolan för att fixa till syskon tavlan vi gjorde där förra veckan (en gips tavla med barnens händer), stannade kvar på sångstunden med och fikade. Men det var såå mycket folk. Bli nästan lite jobbigt när det är så mycket, nämre 30 st var där, om inte mer. Blir så varmt, kvavt och väldigt mycket prat. Men men, det var trevligt iaf. Ida följde med hem en sväng med. Lugnare här :)

Nu har jag precis tränat i 1,5 timme. Känns skönt. Så nu behövs en dusch, så fort den blir ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0