Det går kanon..

Idag var första dagen som barnen var längre på dagis! Jag gick upp vid fem idag, gjorde mej klar i lugn och ro innan jag väckte barnen. Tar ju inte lång tid med dem på morgonen eftersom att de äter frukost på dagis. Hur som så hade det jätte bra med dem där. De hade ätit och Isabella hade sovit gott efter maten. Funderar dock på att be dem försöka få Jonathan att sova en stund med, för han är så himla trött och gnällig när han kommer hem.

Varit en bra dag i skolan. Känns ju att man inte är van vid sådana teorilektioner bara. Jobbigt att sitta still och lyssna en hel dag. Men det kommer man nog in i snart :) Fick reda på vårt första prov idag med, och det blir redan på torsdag. Här är det hårda bud, vilket INTE uppskattades av en del i klassen. Kan ju bara svara för mej själv, men jag tycker det är skönt så man har det gjort och inte skjuter upp allt. Något som jag däremot reagerade på här hemma nu när jag skulle skriva upp alla datumen för proven i de två ämnen som vi började med idag är att lärarna har satt vartenda prov på samma dag. Kanske lite dålig komunikation dem emellan, eller så tycker dem helt enkelt att det inte är något problem. Hmm...

Väl hemma efter skolan så var det dags att fixa middagen, idag blev det kyckling filé, ris och currysås. Mums! Sen duschade och badade jag barnen, dammsög och städade upp lite på deras rum. Nu sover de gott, jag själv har duschat och läst igenom de sidorna som provet är på.

Ja just det... Idag så skulle bilen (960) besiktigas. Vi trodde/hoppades att bilen skulle gå igenom, men NEJ!! Så himla typiskt. Samma sak var gång, för så fort vi har fått en del pengar över så händer det något. Behöver skaffa en ny torktumlare och nu då lämna in bilen. Blir så himla sur över att det måste vara så var gång. Men men, bara att bita i det sura äpplet och betala.

Nehe, nu ska jag hoppa ner i soffan en sväng. Är visst lite trötter ikväll.
Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0