Usch usch!

Vi började dagen med att slipa det vi spacklade igår. Usch säger jag bara, hatar verkligen spackeldamm. Det var fotspår överallt, så jag dammsugade medans Jörgen fortsatte att slipa i rummet med stängd dörr och med öppet fönster i rummet. Ändå gick jag och spottade spackel. Barnen föste jag in i andra sidan av huset, dumt att utsätta dem för det ju. När Jörgen väl var färdig så låg det ett tjockt lager med damm igen utanför dörren och i hela hallen. Så stängd dörr hjälpte inte specielt mycket. Så usch för spackeldamm. Men nu är det snart klart. Jörgen håller på att spackla lite till nu. Får hoppas att det är klart sen så det roliga kan börja. Att måla!! :) Det ser jag fram emot. Jag ska iaf börja att måla garderoberna, invändigt och utvändigt i morgon. Vi ska köpa färgen i morgon, hoppas bara att vi kan komma överrens om vilken vi ska ha med :) Men rosa ska det vara iaf :) Två olika nyanser..Det blir nog kanon.

Vi har varit på kalas hos Jörgens mormor idag med. 82 år blev hon och ändå så pigg! Kul att se :)
Nästa helg blir det kalas igen. Rebecca fyller 18. Tjohoo, den dagen då man gjorde det kommer jag ihåg. Krogen var det som gällde då :) Massa alkohol! Dagen efter var inte lika kul att minnas. Men men, vad gör man inte :) Men det är helt klart tråkigt att fylla sent på året. Känns som om man är sist med allt! 
 
Funderar på det där med att åka ner till Halmstad. Hmm.. hoppas det blir snart. Annars så kommer jag garanterat komma ner efter jul och nyår. Ska försöka åka ner själv en helg med. Vill träffa alla "gammla" vänner å så. Många år sedan man umgicks med dem. Typ Tina, Fia, Malin. Er har jag verligen saknat. Daniela är mer eller mindre den enda jag har träffat när jag varit nere och hälsat på, de gångerna som det har funnits tid till det iaf. Känns tråkigt att inte kunna träffa henne så mycket med. Men men, tyvärr blir det väl lätt så när man flyttar. Sen ska jag hinna med att träffa mina systrar med. Saknar dem som bara den. Känns så tråkigt att inte kunna träffa dem så ofta. Känns som om man missar en hel del. :(

Nähe, ska inte sitta och tänka på det nu, blir bara deprimerad av det. Bättre jag går och diskar och hjälper till med spacklingen istället.

Hejhopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0