Uppkörning/svininfluensan

Idag så åkta jag upp med Jonathan till sin farmor, hon fick passa honom i några timmar medans jag och Isabella åkte in till stan och åt lite lunch med Rebecca. Det var dags för Rebecca att köra upp idag. Och hon klarade det, galant :) Precis som jag trodde. Så grattis till dej igen vännen :) Tyvärr gick det inte lika bra på uppskrivningen igår, men det går säkert bättre nästa gång. Så jag håller tummarna för dej på torsdag :) Det fixar du!

 Annars så har jag inte hunnit med så mycket mer idag. Varit och handlat med, sen hem å fixade mat åt Jonathan, satte igång tvättmaskinen och bäddat nya lakan i sängen. Gott att lägga sej i renbäddat :)


Börjar bli lite smått trött på att folk tala om för mej att jag ska ta vaccinsprutan. Tycker väl ändå att det valet är mitt. Bara för alla att acceptera att mitt beslut är nej, jag tänker inte ta sprutan. Det kvittar vad alla säger till mej. Alla läkare som är emot sprutan är ju det av någon anlednin, eller hur ? Hur ofta hör man inte om folk som har blivit feldömda med olika sjukdommar hos olika läkare. Det kan ta år för dem att komma till rätt läkare som hittar det rätta svaret. Där av är en anledning till varför jag tänker lyssna på läkarna som är emot det, som sagt, de är ju det av en anledning. Sen är inte vaccinet testat tillräckligt heller. Ingen vet vad biverklingarna kan vara längre fram, eller hur den påverkar vid andra sjukdommar eller andra mediciner. Så nej tack, ingen spruta. Alla gör som den vill. Men vill inte ha sådana komentarer som att "klart att du ska ta sprutan, för dina barns skull". Vadå?? Mina barn får inte ta sprutan, därför kan de bli smittade varesej jag tar den eller inte. Bara för att jag tar den blir inte mina barn imuna!!! Mina barn är med mej när jag hanldar, jonathan är på dagis, vi är på kalas, hälsar på folk. De/vi kan bli smittade var som. Ska jag vaccinera mej och sen stänga in barnen eller ? Hur skulle det bli ? Handlas måste det ju göra ändå. Även om barnen inte är med mej i affären så kan jag ändå bära med mej smittan hem. Oundvikligt. Jag, personligen vill inte ha sprutan, vad andra gör bryr jag mej inte om. Så därför tycker jag inte ska folk ska bry sej om vad jag gör heller. Å försök inte ge mej dåligt samvete när det gäller mina barn. Kan ärligt säga med att jag inte tror att jag hade låtit mina barn vaccinera sej heller emot det, inte så länge det finns kvicksilver i det. Nej nej! Får höra att man ska undvika allt med kvicksilver, sen kommer de ändå med vaccin som man ska spruta i sej som innehåller just det ämnet! Fattar inte det. Läs om biverkningarna! Är det verkligen värt det då ??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0