Promenad

Inget överdrivet spännande har hänt idag heller. Dammat, dammsugit och tagit hand om en liten gnällig Isabella. Det är ungefär vad som har hunnits med.

Efter att jag hämtat Jonathan på dagis idag så gick vi på en liten promenad. Vi mötte upp Ida och Theo med. Ibland kan det vara trevligt med lite sällskap :) Eventuellt att det blir en runda till sen när vi ätit middag. Håller tummarna att det är uppehåll med regnet bara.

Måste åka in till stan och handla igen ikväll med. Glömde att köpa det som behövs till smörgåstårtan och den ska jag ju göra i morgon. Så det vore ju bra om det fanns grejer till det hemma då. Hoppas att det blir lyckat. Hittade ett recept som verkar bra, gör dock några ändringar i det.

Har förberett middagen nu, så den ska strax in i ugnen bara. Idag blev det en pasta gratäng..typ.. Luktar gott, så hoppas att det smakar bra med.

Visar sej att vi får vänta med ullared tills på söndag istället. Jörgen ska jobba igen på lördag. Det blir fina extra pengar det. Han ska även jobba eftermiddag i två veckor nu fick vi veta igår. Det blir ju med lite extra plus att han skulle få extra pengar för att han ställde upp på att byta skift så snabbt med. :) Låter bra! Hoppas själv på att få jobba lite mer snart. Saknar jobbet, plus att jag måste spara på mina mamma dagar, för vem vet när man lyckas hitta ett fast jobb ? Tänker inte fortsätta att vara timvikarie, jag vill veta mina arbetstider och min lön. Visserligen har jag fått jobba mycket, men man kan inte planera något eftersom man sällan vet mer än en vecka framåt hur man jobbar, å knappt det. Men så är det. Ska börja söka jobb efter nyår. Lika bra att sätta igång. Och skulle jag ha turen med mej och får ett, då går Jörgen hem och är pappa ledig tills vi har skolatin Isabella på dagis.

Nehe, klockan går. Dags att slänga in gratängen i ugnen!

Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0