Nu spolas vi snart bort

Usch vilket tråkigt väder. Bara regn, regn å ännu mera regn. Men blåsten har iaf lagt sej. Igår kväll lät det som om huset skulle lyfta! Kanske hade kunnat vara spännande iofs. Som i trollkaren från Oz. Vakna upp på en helt annan plats. Nä, det lär väl inte hända.

Blev faktiskt lite besviken när jag vaknade å såg att det inte var ett sådant busväder som det var igr ändå. Hade planerat att jag skulle rida på förmiddagen, men avbokade det med tanke på vädret. Så hade kunnat rida. Vissertligen är jag inte så piggelin, men ändå, tror inte att jag skulle smitta hästen :)
Skulle haft kaffebesök idag, men fick avboka det med. Jörgen och Jonathan är väldigt förkylda. Jonathan har visserligen piggnat till en hel del nu, var värst på förmiddagen. Han hostade konstant i ett par timmar. Stackaren! Får väl se om det är likadant i morgon. Så, det är onödigt att bjuda in folk när det är förkyldning, dumt att riskera att smitta, framförallt om man de med har barn. Så får ta det nästa vecka istället :)

I morgon är Jörgen ledig. Skönt det, trevligt med lite sällskap på kvällen. Visserligen har jag varit trött typ hela veckan, men ändå skönt när det är någon mer där och man kan hjälpas åt med barnen. Men på lördag ska han jobba igen och jag ska jobba på söndag ju. Ska bli kul. Hoppas bara inte att förkyldningen har brutit ut på mej då.. hmm.

Har inte gjort någonting idag. Eller jo, dammsugning och tvätt, men det tillhör ju vardagen.
Har duschat Jonathan nu ikväll med, snart dags för Isabella med. Sen så ska vi tre bara mysa tills det är dags för sängen.

Så ha en trevlig kväll alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0