Mord i Halmstad!



Fick ett sms av min syster Idah i eftermiddags. Skrev att det hade skett ett mord på torget i Halmstad och att hon var där. Ringde upp henne och hon berättade att hon såg alltihop, hon var ca 10 meter därifrån när mannen knivskar den andre i hjärtat. Är så otroligt ledsen över att hon har fått se detta :( Usch. Hon verkade inte må dåligt över det, men den chocken kan ju komma senare. Sa att hon skulle till polisstationen med och vittna över händelsen. Nej nej, den tjejen har gått igenom tillräckligt, var hon tvungen att behöva se detta med ? Fyy.. blir så ledsen. Älskar dej Idah, bara hör av dej till mej om du blir ledsen eller om det känns jobbigt!

Vart är den här världen på väg egentligen ?? Folk tycks bli sjukare och sjukare. Begå ett mord mitt på ljusa dagen ? Under lunchen ? Mitt på ett torg bland fullt med folk ?? Nää.. folk är inte kloka. Innan sa de att man skulle vara försiktig med att gå själv på kvällar och nätter, men man går faan inte säkert på dagarna heller längre!!!

Undrar hur det ser ut när mina barn kommer upp i tonnåren? Det skrämmer mej. Med tanke på hur allt våld, alkohol och narkotika har ökat bara de senaste åren, det skrämmer mej som fan.
Men, man ska väl inte tänka så, tänka på nuet istället. Men när sådana här saker händer, vilket det mer eller mindre gör var dag så är det svårt att låta bli. Finns en anledning till att jag ytterst sällan kollar på nyheterna eller läser tidningen.Blir knäpp på det. Våld och brott överallt, hela tiden. Usch!

Kolla artiklen i hallandsposten om ni vill

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.639521

Nä, nu ska jag ta mej en dusch och försöka släppa tankarna.
Godnatt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0