Låt kampen börja!

Inget kul händer idag inte. Usch, det är sen sådan där tråkig dag då man likväl hade kunnat bli kvar i sängen.. Tror dock inte att mina barn hade uppskattat det kanske!
 Har inte haft orken eller lusten att göra någonting idag, har plockat undan lite här hemma bara, diskat, vikt tvätt.. Annars ingenting. Ska övertala Jörgen om att gå en liten sväng sedan när han kommit hem och vi ha ätit. Idag blir det korvstroganoff och ris.. eller hur det nu stavas. Jag ska inte ha någon mat själv. Har bestämt mej för att komma igång ordentligt med min diet igen. Det måste ske nu. De extra kilona som mina barn har har bidragit till måste bort. Minst fem kilo innan denna månaden är slut. Planerade tio kilo innan jul.. Det kan väl gå? Ska kämpa för det. Sen börjar kampen mot cigaretterna med. Usch, det ser jag inte fram emot. Ciggen brukar ju ha en förmåga att vinna över mej, och jag tycker inte om att förlora.. Så därför måste jag skärpa till mej. Innan jag fyller år vill jag bli rökfri, så får väl se hur det går. Ni får hålla tummarna och stötta mej :) Det kan behövas, några uppmuntrande ord både om vikten och ciggen. Här hemma kan jag ju inte räkna med allt för mycket!
Just nu så är det ganska lungt annars i mitt liv, så det borde inte vara något som gör det allt för jobbigt för mej. Mina tankar och planer för att flytta har börjat att lugna ner sig nu. Jag kan inte bara tänka på mej själv, jag har mina barn att tänka på. Och Jörgen med så klart :) Men men, strunt i det nu. Men har verkligen under en lång tid nu dragits fram och tillbaka med hur jag ska göra. Men jag har nu lyckats berätta för Jörgen hur jag känner till 100%, det känns väldigt skönt och han verkar ha tagit till sig en hel del! Tjohoo, tror jag börjar lyckas med det som jag trodde var helt omöjligt. :)

Jaha, snön den kom och gick! Fattar inte  vittsen med att det ska komma, ligga i knappt ett dygn för att sedan försvinna igen. Usch, avskyr det blöta gråa och trista. Slask? Nej tack! Vill att den "riktiga" snön kommer sen istället, den som stannar kvar under en längre tid. Den tycker jag, det kan vara mys. Lyser upp lite i mörkret, pluss att jag kan ut och leka i snön med barnen, hmm. ja, Jonathan iaf, känns som om Isabella är liiite lite än för att rulla runt i snön :)

Nähe, nu är det väl dags att försöka göra lite nytt. Ska aska ur spisen och göra klart så det bara är att tända brasan ikväll :) Mysigt, hoppas bara att vi kan skaffa en soffa och sätta därframför snart. Det kommer gasranterat att vara min plats på höst och vinterkvällarna :)

Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0