Hallå där!

Idag så är det verkligen grått och trist ute. Konstant trötthet idag. En dag som denna hade det kunnat finnas lite snö här så det lyste upp lite. Tycker verkligen inte om detta mörka. Usch.

Fick veta en kul grej igår. Det verkar som om min pappa med familj och min farmor kommer komma hit på julafton och fira Jul med oss :) Det blev jag så glad för. Tjohej! Förra julen så kom mamma hit, som en överaskning :) Då blev jag med jätte glad. Hoppas bara inte att de ändrar sig nu, men det tror jag inte.Det kommer visserligen att hänga på vädret mycket med, om det typ är värsta snöovädret så kör de inte, å det kan jag förstå. Inte värt att ge sej ut då. Så jag ska hålla tummarna att vädret är på topp :)

Idag så har Jörgen jobbat igen. Trist att inte ha honom hemma, men gött med lite extra pengar i fickan :) Brukar ju gå åt en del när julen närmar sig. Ska visserligen inte klaga när på att han inte är hemma, för de slutar redan klockan tolv när de jobbar på lördagar :) Men iaf. Jag ska med jobba några timmar idag. Mellan fem och nio. Blir några extra slantar iaf, plus att jag får träffa jobbarkompisarna och gamlingarna :) Trivs väldigt bra där på Österliden. Men kan nog tyvärr inte räkna med något fast jobb där sen. Inte det lättaste att få jobb inom vården. Så det lär få bli att söka sej till någon industri eller liknande sen. Är inte så petig när det gäller jobb nu heller. Ett jobb är alltid ett jobb och pengarna behövs ju så klart. Men ska ngog vara hemma tills efter semestern nästa år. Eventuellt att jag går in och jobbar lite i sommar med och sparar på mina mamma dagar.

Nehe, nu är det dags att fixa lite middag innan det är dags att åka till jobbet. Idag så blir det "kyckling ala Thomas" Hehe.. eller vad jag nu ska kalla det. Gott är det iaf, så tack ska du/ni ha för det receptet :)

Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0