Full fart hela helgen!

Hmm.. läste det jag skrev igår.. haha, man kan inte skriva när man är så bakis som vad jag var :) Blir inget bra! Så, jag gör ett nytt försök nu isället!

Isabellas rum är mer eller mindre klart nu. Vi ska byta ut alla lister i rummet och måla vitt runt fönstret bara.. Tror jag iaf. kan inte bestämma mej om jag vill ha det vitt eller svart.. Men det visar väl sej. Känns skönt att ha det mesta färdigt nu. Hoppas att vi snart kan börja med Jonathans rum med. Sen blir det vidare i resten av huset. Inte för att det behövs renoveras direkt, är väl mest för att man vill göra det lite mer personligt. Eller tvättstugan är ju i behov av det, får väl göra om där först. För det har inte gjorts någonting där sedan huset byggdes för över 20 år sedan. men men.

Jaha, i fredags fyllde lilla Rebecca 18 år. Tiden går fort. Det innebär ju att en annan börjar snart bli gammal med.. Usch.. Jag fyller bara år nästa år med, sen får det vara bra :) Men grattis till dej Rebecca !!!
Kommer ihåg när jag fyllde 18.. den dagen såg man fram emot! Hehe.. sen helgen efter att jag fyllt så var det ju så klart krogen som gällde, men jag mitt nöt hade ju inte skaffat mej något legg.. haha.. så det dröjde några veckor extra innan jag kunde komma in där jag ville :)

Så, vi var ju då på kalas hos Rebecca på fredagen. Sen på lördagen slängde hon ut de övriga i familjen då hon skulle ha lite fest med sina kompisar. Så vi bjöd in familjen till oss och Thomas och Ida med. Bjöd på lite mat och dricka. Hehe, det blev visst lite mycket dricka :) Hade väldigt trevligt den kvällen ! Ser fram emot en ny sådan. Thomas fyllde år då med! Så det blev lite hurrande för honom med. Grattis igen till dig Thomas!
 Det sjöngs ju så klart lite snappsvisor med, men när man har dåligt minne så åkte snappsboken fram :) Sen så! Haha.. hade kul, helt klart.
 Som sagt, det blev mycket dricka, iaf för min del och det fick man ju fan för dagen efter. Usch, hatar verkligen dagen efter. Att man aldrig lär sig. Tänker var gång när jag vaknar upp att "ALDRIG MER" Men sen så går man ju på det igen :) haha.. men det kanske det kan vara värt. Blev ju ganska så lungt den dagen med. Jonathan sov över mellan lör och sön hemma hos sin farmor och farfar. Första gången som vi "lämnade bort" honom så. Känndes väldigt tomt och var nära tårarna några ggr. Men det gick ju bra. Var ganska så tacksamt på söndag morgon ändå :) Hämtade hem lille plutten igen på sön eftermiddag så vi var bjudna på kalas. Jörgens pappa har fyllt år. Å kalas dagen efter är inget jag rekomenderar. Var ju inte överdrivet social direkt!

Å idag har jag bara städat, tvättat och diskat. Usch, den biten tar verkligen aldrig slut. men men, det hör till.. Hade inte velat slippa det heller visserligen. Jobbigt med en massa "måsten" bara. Busade och gosade med barnen med så klart. Men när Jonathan kom hem ifrån dagis så var han verkligen en riktig buse. Han hittade på precis allt som han inte får.. Men men, vi har väl kanske alla sådana dagar! Kan upplysa om att han bajsade på pottan för sörsta gången idag med :) Så duktig så. Nu är det verkligen dags att ta tag i pott träningen på allvar. Skjuter upp på det hela tiden. Han är ju så duktig.

Nähe, nu är det dags att hänga upp den sista tvätten för ikväll, sen blir det lite mys i soffan med Jörgen och Isabella. (Jonathan däckade i soffan innan, så det hanns inte med något kvällsmys med honom).

Natti natti!



Nu är det rosa och fint!

Så här går det om man kittlar Thomas under fötterna :)

Lite snappsvisor skulle sjungas! Heeelan gååår....

Naaw.. så sött så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0