Elstöt i vattenpöl

En riktigt härlig tur i skogen på hästarna blev det idag. Lät busan galoppera så fort hon bara kunde idag med! Riktigt kul var det! Är en sådan härlig kännsla i kroppen! Å fort gå det. Verkligen en adrenalinkick! Ser fram emot nästa gång. :) Blir nog tyvärr inte förns till nästa gång. Fast det verkar som om jag ska rida ut tillsammans med hästens ägare i veckan. Ska bli spännande å se hur det är att rida ut med henne :)

När jag skulle hämta in hästen så fick jag med en stöt ifrån stängslet. Marken var så lerig och vattning just där, så jag skönk ner en bra bit och stod i vatten upp över anklarna, precis då så halkar jag till lite med handen på handtaget till stängslet och fick med en sådan jäkla smäll, hela jag ryckte till och hästen hoppade högt av smällen.. Skakade och hjärtat klappade på som faan ett tag efter! Så att stå i vatten samtidigt som man får sej en stöt, det är inte bra!! Men nu är det bra igen :) Funderar på att slå av strömmen innan jag hämtar in henne med nästa gång.

Får ta och gratulera till Rebecca med som fick sitt körkort i torsdags. Grattis till dej vännen!! Är glad för din skull! Visste att du skulle fixa det. Kör lungt nu! :)

Nä, nu är det dags att fixa lite med tvätten. Ska försöka komma i säng tidigt ikväll, upp vid halv fem i morgon, sedan bär det av mot Ullared. Tjohoo vad vi ska brottas med folk. Känns lite tom här hemma, Jonathan är hos sin farmor och farfar i natt, vi ska lämna Isabella med i morgon bitti. Och jag hör att hennes kväll har börjat redan med. Gallskrik (och då menar jag verkligen gallskrik) nonstop har börjat nu. Finns inget som tröstar henne. Hon har hållt på såhär i över en vecka nu. Det är så frustrerande när inget funkar med henne. Började vis sex idag, och jag kan svära på att hon inte tystnar förns vid nio, halv tio.. Så, nu vet ni vad jag ska roa mej med ikväll. Ska bli spännande och se hur det går nu i två veckor när jag är själv på kvällarna, Isabella gallsriker och Jonathan ska i säng.. Det ska bli såååå kul.. Hmm

Hej på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0