110% säkert!

Hej hopp!

Dagen har varit toppen. Eller väldigt bra iaf :) Var iväg och red i några timmar i morse. Mycket trevligt. Älskar det verkligen. Hästarna var väl inte så himla pigga idag, men kul var det iaf :) Ska iväg i morgon igen efter att Jörgen kommit hem ifrån jobbet. Så det springer väl iväg ca tre timmar då med. Sen har vi planerat att hyra film och bara mysa tillsammans :) Ska bli skönt.

När jag kom hem ifrån ridningen så var jag duktig och tränade på min cross trainer med. Känns väldgit bra. Blev dock ingen promenad, vi åkte in till stan och handlade lite med. Har äntligen skaffat mej ett par vinter ridskor med, som passar mej! Så nu slipper jag frysa och få ont i fötterna :) Så kan tänka mej att det blir ännu roligare i morgon!

Nu ikväll har vi bara tagit det lungt. Busat och myst med Jonathan. Så mysigt när han kommer och kryper upp i knät till en när man sitter i soffan. Klappar och gosar med honom lite, sen somnar han gott :) Det gillar jag.
Kollar på Idol med. Hmm.. kan inte bestämma mej för vem som jag gillar bäst. Hmm..Calle och Erik är kanske mina favoriter :) Visserligen är jag inte så insatt eller bryr mej så mycket om det. Men ändå!

Jörgen har suttit vid datorn och läst en massa om vår kära svininfluensa. Så nu är jag mer än 110% säker på att jag INTE ska ha den. Den är inte så himla farlig som vad det har förstorats upp om. Finns alltid folk som vill tjäna pengar. Och det gör de nu, på allt vaccin. Men, jag tycker det är bra att det finns folk som vill ta sprutan, gevetvis. För att vara förkyld är väl aldrig kul. Vi läste med att detta vaccinet håller sej ca 6 månader till 1 år. Så, de som har tagit vaccinet får fortsätta att göra det även nästa år om de vill ha fortsatt skydd. Emunförsvaret försämras dock av det. Men men. Sen läste vi med att man INTE ska ta vaccinet om man redan är förkyld eller har något annat virus i kroppen. Vaccinet ger inte något vidare skydd om man då redan är sjuk när man tar det.

Sen när vi läste om symptomen så yttrar det sej precis som en vanlig förkyldning. Läste på flera olika sidor, så det finns ju iaf något som de är överrens om läkarna :) Hosta, huvud värk, värk i kroppen, diareé, halsont, frossa och trötthet. De är det mesta av symtomen, och i denna familjen har vi haft precis de symtomen. Eller inte jag, inte diareé och hosta. Men det andra. Så det är fullt sannolikt att det är svininfluensan vi har här nu. Lär aldrig få veta det eftersom att det inte ens är hälften av alla sjuka som har fått testa sej, så för vår del här är det ingen mening med att söka. Är inget behov av det heller. Men något vaccin blir det inte iaf. Början man väl med det så får man fortsätta sen, annars så tog man den helt i onödan kanske. Åh, det finns så mycket jag vill skriva när det gäller detta, men antar att det bara skulle bli en enda röra. Sen så finns det säkert folk som skulle ta det helt fel med. Så jag hoppar över det.

Nehe, nu börjar jag bli lite smått trött. Funderar på om jag ska se klart Idol eller inte. Spela in och se i morgon bitti kanske ? Mmh, får väl se.

Ska dra mej härifrån nu iaf.

Så ha en fortsatt trevlig kväll alla ni och sov så gott sen!

Kraaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0